PhotobucketPhotobucket

Saturday 25 May 2013

Recommended Drama Jepun : Seigi No Mikata/ Ally of Justice

Hey lovelies 。◕‿◕。

Kali ni nak citer tentang drama Jepun yang harus korang tengok kalau tension atau free sangat. Aku tengok drama nie malam semalam dari jam 7mlm sampai 3 pagi. Non stop! Lepas tension konon. Haha. Drama nie direkomen oleh rumet aku. And aku percaya taste rumet aku so aku pun tengoklah. Worth watching.


Sinopsis:


Seigi no Mikata (正義の味方?Ally of Justice) is a story first published by Shueisha as a manga by Hijiri Chiaki, and then made into a short-running TV drama in 2008 by Nihon Television, directed by Satoru Nakajima. The story is about a 15-year-old girl named Yoko, who is being tormented by her older sister Makiko. Only Yoko and her parents know her sister's true nature, while other people are fooled by her unbelievable good luck.

Credit to Wikipedia.


Personally aku suka drama Jepun dari drama Korea. Sebab drama Jepun pendek. Dalam 10 episod je. Tak macam drama Korea. Panjang berderet berjela tak masuk akal. Ececeh. Mengutuk tapi tengok juga. Haha. Pastu drama Jepun walaupun pendek tapi setiap satu episod ada banyak pengajaran. Same goes to this drama.

Seigi No Mikata 


Untuk senarai watak utama, pergi cara sendiri. ye. Yang pasti kakak dia nie adalah si Hongo Shiori aka Lucia dalam citer Mei Chan tu. Adik nya pula nie first time aku tengok. Comel .Hehe. Pastu lelaki eye candy dlm drama ni yang suka adik dia adalah watak utama (?) dalam Real Action Prince of Tennis. Sumber dari rumet aku. kekeke.

Citer ni pasal kakak dan adik. Kakak dia digambarkan sangat cantik dan pandai bagi orang lain tapi sangat wicked bagi adiknya. Dia punya motto adalah satu kejahatan per day. And then turn out dia punya wickedness tu akan bantu or bawa org yang jadi mangsa dia good luck. And orang ramai panggil dia Ally of Justice.Walaupun kekadang x masuk akal tapi aku suka plot twist dia. Haha. Adik dia pula selalu kena buli. Disuruh itu ini. Selalu jadi mangsa untuk kakak dia dapatkan something. Contohnya kakak dia suka ahli sumo then dia akan suruh si Youko masuk kelab Sumo. Kalau dia suka Coach Tennis, dia akan suruh adik dia pi main tennis supaya dia boleh ada alasan flirt ngan coach tu. And ada lagi la mangsa dia. Korang tnegok sendiri. Tapi masalahnya kakak dia ni more to hot and cold relationship. Kejap je dia suka seseorang tu and end up she dump then. Nampak mcm wicked kan? Tapi korang tahu apa jadi kepada orang-orang yang dia dump nie? Saksikan sendiri. Haha. Adik dia kena follow juga sebab kakak dia keep score. Suka mengungkit perkara lepas. Sampailah satu masa, kakak dia nie betul-betul suka ngan seorang laki. And si Youko lah yang kena menyiasat bagai sampai kena panggil stalker. Kakak dia jenis yang jual mahal la. Play hard to get camtu. Macam-macam yang Youko buat untuk set up dorang biar kakak dia nie boleh kahwin dengan laki tu dan tinggal ngan laki tu then Youko dapat freedom yang dia inginkan. Dah kahwin tapi still menyusahkan dia juga. Haha.Banyak perkara lucu berlaku. 

Oh ya dan si Youko ni ada blog dimana dia akan bercerita semua perkara dan kesusahan yang dia hadapi gara-gara kakak dia ni dalam blog dia nie dan end up blog dia dipublish jadi buku. Kakak di baca ke tak ? Korang tengok sendiri. Hehe.


Ni lah laki yang buat akak dia jatuh cinta tu. Comel la bagi aku. Haha.

Overall citer nie sangat best. Banyak part yang melucukan dan menggelikan hati aku. Ada pula part yang heart wrenching bagi aku then turn out jadi benda yang sangat lucu. Haha. Sampai keluar air mata aku gelak. Gosh,these drama is so damn good! Haha. And dalam setiap episod akan ada wickedness kakak dia ni turn out bawa something good pada orang lain. Sebab tu pada akhir citer nie si Youko cakap walaupun kakak dia macam jahat tapi seakan-akan ada Tuhan bersama dia. Aku belajar pasal ikatan kekeluargaan dalam cerita nie. Walaupun kakak dia sangat mean tapi sebenarnya bawa kebaikan kepada si Youko juga. Ada certain part di mana Youko mencontohi apa yang kakak dia ajar and turn out that it help her.Love it. 




Ni pula eye candy dalam citer nie. Apa yang paling kesian adalah si adik nie selalu jumpa lelaki nie secara tak sengaja di mana dia selalu ada kesusahan dan muka comot bagai gara-gara kakak dia yang jahat tu. 

Part nie sangat lawak. Haha. 


Aku sangat menggalakkan korang tengok citer nie. Sangat sangat BEST! 

HIGHLY RECOMMENDED!

 Nak tengok boleh cari kat gooddrama.net dan dramacrazy. Aku dapat nie terus direct from my rumet. 

Ada sesapa pernah tengok tak ? Best? Meh la share pengalaman anda tengok citer nie. Hehee.


No comments: