PhotobucketPhotobucket

Friday 2 September 2011

⇨LV Shopping! #1

Hai awaks!

From now on,aku akn buat segmen (mcm tivi pula dahh) khas berkaitan ngan konsep blog aku skrg.Auww~HAHA.

Mcm hari ini,segmen LV Shopping! Maksud LV tu bukan Louis Vuitton ye.Hihi.It's Lady Viera. Kebetulan pula.Nak buat mcm mana..nie bukan copycat sesape tau..

Nanti nak buat LV Review,LV Beauty Tips and LV apa lagi ya? Maybe LV Getaway,kalau followers dh ramai..and aku dh kaya sikit.Haha.

Okay,move on..Ada apa dgn LV Shopping! ? This segmen adalah tentang beauty products yang aku beli.Tak kisah lah kosmetik ke,skin care ke,baju kain ke,kasut ke..yang pnting pasal beauty..lady.Semua berkait rapat ngan ladies things.Semuanya akan ku share ngan korang.Bukan untuk menunjuk-nunjuk okay.Manalah tau kot-kot korang tersuka sama ke,atau kita sama ada brg yang aku beli ke,boleh lah tukar pendapat kan kan? Hihi. Kalau rasa nak beli juga ke,boleh tanya aku dulu kan mcm mana..hihi.Sebab biasa pas shopping,aku akn ada segmen LV Review.So,wait ya! ^__^

So first,tadi pergi WISMA HOPOH. Bukan Winnie The Pooh ye. Macam sama je kan? Haha. Pusing punya pusing tersangkut la kat Facelook. Kat Ground Floor tu. Tak sempat ambik gambar pula td sebab teruja sangat tengok ada cosmetic brand Majolica Majorca kat situ. Series,lama dah cari kedai yang jual product cosmetic brand nie. It's a Japan product kalau tak silap. Harga quite expensive la..Huhu. Eyeshadow Pallette adalah RM 50++ macam tu tadi.Meremang bulu roma tengok mahal betul..

Dari mana aku tahu pasal brand nie? Dari Kim Dao.Hehe. Dia guna eyeshadow pallette brand nie dlm hampir semua makeup tutorialnya.Cantek la kalernya..Ingat nak rembat satu tadi tapi fikir macam membazir je so tak jadi. At last,merembat single eyeshadow.Kaler putih. I likee~ Lama juga dh cari single white eyeshadow nie sbb biasa dijual mesti nak gabung ngn kaler yang tak bpe lawa tu.HAHA.

RM 14 selepas diskaun.Nett price-RM20.90

Efek shimmer.I likee~
See,white eyeshadow nie kasi mata korang bright sikit.Ia mcm membuka and menghidupkan mata.HAHA. Later aku share info lagi pasal nie k sebab skrg segmen LV Shopping! Segmen LV Info/Tips aku share lebih lanjut..

Next,pergi Constance.Tingkat paling atas.Lama juga berpusing-pusing sini.Sampai pening kot salesgirl tu.HAHA.Rasakan! Sesungguhnya aku paling benci kalau shopping nie dikelilingi salesgirl.Nak nak kalau yang cina,heyy berterabur ckp cina ngan aku..Dia ingat aku chinese kot. And,aku biar dulu dia explain apa bnda entah kat aku dlm bahasa cina tu and dh penat,aku ckp lah..


"Sorry,I don't understand.I'm not Chinese"  ----->Miahahaha

Pleaselah kalau ada pemilik kedai yang terbaca blog aku nie,korang takyah arahkan salesgirl tu follow customer korang k.Takde makna nya nak mencuri nie.Berdosa tau.Kalau nak bantuan,kitorg tahu lah panggil salesgirl tu sendiri.Sesungguhnya,aku benci kalau diekori mereka nie.Huh.Tak selesa.Tak pat konsentret nak buat pilihan.Hahaha..

Eh eh dah melalut pula.Okay,apa yang aku beli kat sini eh? Check it out ladies!

Maybeline Clear Smooth Powder-RM 9.90 in Nude Beige.
Actually kan,nie sbnarnya untuk refill the real pressed powder.Tapi aku beli nie juga sbb packaging dia cute.Comel je..Takde cermin la sbb nie untuk refill je kan mcm aku bgtau td.Senang dibawa sbb kecik..Taktau pula mcm mana rasanya bila pakai sbb belum try lagi.Nanti aku buat review okay. :)

Silky Girl Eye Opener Waterproof Mascara-RM 9.90

This is my very first mascara tau.Baru berjinak ngan mascara nie.I do have long lashes actually cuma tak lentik.Haha.And harap la maskara nie boleh menyerlahkan my long rebonding lashes.Haha.Belum try lagi so taktau betul ke tak waterproof nie and boleh ke tak menyerlahkan bulu mata bulu nyamuk aku nie.Muahaha.

Shiseido Lash Curler-RM 9.90

Yaa,inilah dia pengepit bulu mata! Haha. Kasi lentik gedik sikit bulu mata lurus you all tu.Haha.Kalau nak yang tahan lentik,guna Shu Uemura punya Lashes Curler.Hrganya RM 49.90 setakat yang murah aku pernah jumpa.Mahal wokk sebab mostly jurumekap guna Shu Uemura nie.Shiseido nie pula brand dari Japan.Boleh lah hasil lentik dia.Nak lentik gedik sikit ce tambah guna maskara..Yang volume and length tu.Konfirm kalah bulu mata Rozita Che Wan..Hahaha.Susah susah,gam kan je bulu mata palsu.Berlambak sekarang tau.Hihihi.Nak try la one day nanti.Hahaha.

Mac Eyeshadow Pallette and Nature Republic White Eyeliner.








Semestinya MAC nie bukan yang original k.Haha.Apa salahnya try kan? Kita tengok dulu mcm mana kualiti MAC tiruan nie.Yang penting takde side/bad effect okay..Kang tak pepasal mata kembang bengkak sbb guna eyeshadow Mac tiruan so sebelum beli tu tengok kondisi kulit korang macam mana..mcm aku,okay je..redah je.Tiruan ke ori ke,bedal je.Takde masalah so far.Hihihi.


Eyeshadow MAC nie dibeli di Kenyalang Park.Tadi jenjalan ngn my kazen..I like the pink peach colour dalam palet nie.Nak create imej sweet and natural je untuk everyday look nanti.And Nature Republic tu pula dibeli kat The Spring.Yee,hasil jenjalan ngn my kazen juga tadi.Hehe.Lama dah cari white eyeliner nie.Baru jumpa yang murah and reasonable price.Mula-mula cari kat Elianto di The Spring juga,tapi agak mahal la dan tak berbaloi.RM 20 satu. Panjang lebih kurang ngn yang nie.Cuma takpat test.Takut juga beli barang yang takpat test nie.Takut tak berbaloi. So,end up wif tidak membeli nya. This one,kualiti nya not bad juga.Tadi sapu-sapu kat mata.Jum tengok! Hehe.


My eyes shine kan kan? Tak lah nampak macam mayat hidup je.Hihi.Takyah mekap tebal-tebal. Harus pandai serlahkan point tertentu di wajah korang agar kelihatan cantik sentiasa.Di dalam dan di luar. :)

 Actually this kind of style was inspired by Hye Sun dalam BOF tu..Kalau korang perasan la,mata dia bright je..Tak nampak tired pun walaupun dorang mcm letih dan tak cukup tidur shooting drama tu..




See,mekap dia tak tebal.Flawless dan sweet and menyerlah gitu.I like her style dalam citer nie.And trying to follow her style.I mean her makeup.Simple yet sweet.You shud try it too ladies! Ngee :D

Overall,these are the things I bought for today..Kebanyakkan harga yang dinyatakan adalah harga selepas diskaun.That's why I like raya. Promosi murah giler sampai rambang mata nak pilih.Haha.

Till then ladies.Remember,Beauty Isn't Makeup :)

No comments: