PhotobucketPhotobucket

Friday 23 March 2012

◕‿-。 The Princess.

Ehem,ehem.


Hai,nama saya Valerie Bukas anak Marcus.You may me call Vie,Viera or Val.Proudly Christian and berbangsa Iban ada kacukan Cina sikit.Saya dilahirkan pada 23 Ogos 1992 di Klinik Nanga Mujong,Kapit,Sarawak pada pukul 8.45 pagi.Ngee ^_^

Seorang gadis yang dibesarkan serba serbi sederhana dan merendah diri.Rasa macam promote diri pula.Haha.But that's the truth dude.Rajin tapi cepat putus asa.Malas tapi bersemangat kental.Itulah saya.

Other girls might think meminati Hello Kitty adalah sesuatu perkara yang sangat childish.But not for me.Hello Kitty sangat comel okay walaupun tiada mulut.Haha.Saya sangat ketagih tahap kronik kalau melibatkan hal Hello Kitty nie.Taktau salah siapa.Haha.Kegilaan Hello Kitty terbukti apabila sanggup menghabiskan duit gaji pertama membeli handphone Hello Kitty Limited Edition yang dikeluarkan oleh Sony Ericsson.



Tengok betapa kiutnya handphone saya dulu? Haha. Dibeli pada tahun 2010,April dan meninggalkan dunia pada Februari 2011.Tak sampai setahun pun riwayat si comel nie.Apa boleh buat.Yang penting saya mempunyai masa yang sangat hebat bersama si comel ni ketika hayat dia.*Amboi,ayat*

Selain Hello Kitty,saya juga seorang peminat pink yang tegar.Sangat tegar sampai sanggup beli laptop kaler pink juga.Zaman 2009,satu-satunya laptop yang berwarna pink ialah keluaran SONY VAIO.Sanggup beli gara-gara ketegaran terhadap pink.Haha.Saya mampu beli SONY VAIO sebab ada biasiswa masa tu.Hee.

Show Off :P

Kajian selama 25 tahun dari Dr.Fadzilah Kamsah.Renungkan dan selamat beramal!
OGOS
  • suka berlawak
  • mudah tertawan kepadanya
  • sopan santun, caring terhadap orang lain
  • berani dan tidak tahu takut
  • agak tegas dan bersifat berkepimpinan
  • pandai memujuk
  • terlalu pemurah dan bersikap ego
  • nilai harga diri sangat tinggi
  • dahagakan pujian
  • semangat juang yang luar biasa
  • cepat marah dan mudah mengamuk teruma cakapnya dilawan
  • sangat cemburu
  • daya permehatian tajam dan teliti
  • cepat berfikir dan berdikari
  • suka meminpin juga dipimpin
  • suka barangan-angan
  • berbakat dalam seni lukis, hiburan dan silat
  • sangat sensitif tetapi tak mudah merajuk
  • mudah mendapat penyakit
  • sentiasa belajar untuk relax
  • kelam kabut
  • romantik, pengasih dan penyayang
  • suka mencari kawan
Yang saya boldkan,memang betul ada dalam diri saya.Hihi. Overall,saya sorang gadis yang manja,suka menghiburkan orang di sekeliling saya,sangat prihatin dan penyayang especially terhadap haiwan iaitu kucing.Okay patutlah gila Hello Kitty sangat.Haha.

Saya seorang gadis yang very open minded dan suka explore banyak benda baru.Sikap curiousity saya juga sangat tinggi.Aprt from that,saya seorang yang banyak cakap.Haha,tu pun kalau dengan orang yang saya selesa.Suka berterus terang,sangat jujur dan setia.Ceceh.Haha.

Saya suka menyanyi.Di UTM,saya merupakan ahli koir UTM.As a suprano.Haha.Masa kecik-kecik dulu pun selalu join pertandingan menyanyi.Tapi masuk alam sekolah menengah saya dah takda passion ngan nyanyian secara public.Saya prefer senyap je.Pemalu and very low confident di awal alam sekolah menengah.
♬ Sepasang sayap tak terlihat ♬



Nak tengok transformasi wajah saya sepanjang zaman? Haha.Jum jum! Saya ada koleksi gambar untuk tahun tertentu je sekarang.Kalau ada masa and dah cari semua version diri saya dalam various years,saya akan update lagi k.Hehe.

Kecik-kecik dah pandai posing.Haha.



Rasanya umur saya masa nie 3/4 tahun.Girl with a big red sunglass.Kalah Victoria Beckham.Haha.


Umur saya masa nie pula 5 tahun for sure.Sebab dah ada memori masa nie.Hehe.Muka yang sangat pure gler.Haha.

Terserlah muka kecinaan aku kat sini.Muahaha.


                                        With my two lil brothers.Umur:10 tahun.Darjah 4.Ngee.

Games: Find me! Haha
Ini gambar kelas untuk Tingkatan 1 SMK Selirik Kapit. Korang carilah wajah suci saya kat situ ye.Siapa dapat,boleh redeem hadiah kat saya.Haha.


Sila cari wajah saya yang control ayu kat dalam gambar.Hint: barisan depan.haha.Sumpah lawak kalau tengok gambar dulu-dulu.Saya sangat low confiden masa masih di lower form.Muehehe.Lepas upper form barulah yakin sedikit.Biasalah tu.Awal remaja la katakan.Haha.Tahun 2006,tingkatan 2.


Saya bersama salah seorang sahabat baik saya,Jracy.Wajah ketika form 4.Tahun 2008.Belum cukup hot lagi masa nie.Masih hingusan.Haha.

                                       Hari terakhir di SMK Selirik.Tamat Tingkatan 5,2009.


Hari pertama masuk Matrikulasi.

Semester kedua di Matrikulasi,2011.Sumpah muka serabai nyeee~~

Minggu Transformasi di UTM SKudai.


Model KFC 2011.

Model Nasi Ayam 2012.
Okay,beginilah rentetan wajah saya sepanjang masa,Hihi.Dari pure innocent yang tak tahu bermekap sampai jadi gadis yang cantik disukai ramai sekarang.*Wahh,perasan nya!* Haha.

Tapi betullah cakap lecturer saya semasa di matriks dulu bahawa masa gadis  dari 18 tahun ke 25 tahun adalah masa gadis itu paling menyerlah.Kira macam nampak manis dan serinya lah.Hee.Look at me now,berseri-seri tak? Haha.




No comments: